اینجملات انتهایی در حدیث کساء آیا اعتقاد شیعه است؟
فَهَبَطَ الاَْمینُ جِبْراَّئیلُ وَقالَ السَّلامُ عَلَیْکَ یا رَسُولَ اللَّهِ الْعَلِىُّ
پس جبرئیل امین به زمین آمد و گفت : سلام بر تو اى رسول خدا، (پروردگار) علىّ
الاَْعْلى یُقْرِئُکَ السَّلامَ وَیَخُصُّکَ بِالتَّحِیَّهِ وَالاِْکْرامِ وَیَقُولُ لَکَ
اعلى سلامت مى رساند و تو را به تحیت و اکرام مخصوص داشته و مى فرماید:
وَعِزَّتى وَجَلالى اِنّى ما خَلَقْتُ سَماَّءً مَبْنِیَّهً وَلا اَرْضاً مَدْحِیَّهً وَلا
به عزت و جلالم سوگند که من نیافریدم آسمان بنا شده و نه زمین گسترده و نه
قَمَراً مُنیراً وَلا شَمْساً مُضَّیئَهً وَلا فَلَکاً یَدُورُ وَلا بَحْراً یَجْرى وَلا
ماه تابان و نه مهر درخشان و نه فلک چرخان و نه دریاى روان و نه کشتى در
فُلْکاً یَسْرى اِلاّ لاَِجْلِکُمْ وَمَحَبَّتِکُمْ
جریان را مگر براى خاطر شما و محبت و دوستى شما ….
در این مورد اختلاف هست ولی اکثر علمای امروز ما این مضمون را قبول دارند
آنچه قطعیست اینست که وجود معصومان (ع )موجب نزول برکات و مصون ماندن مردم از عذاب الهی است و اگر معصوم در زمین نباشد و فقط گنهکاران باشند چه بسا خداوند عذاب سختی مقررفرماید ومهلت ندهداما اینکه خدا چرا جهان را خلق کرده نیازمند بررسی کامل آیات و روایات معتبر است و مشکل ما اینست که انبوهی از عبارات تحریف آمیز در برخی از روایات گنجانده شده که بررسی صحت همه آنها کار وقتگیر و دشواری است و کمتر عالمی در این وادی ها کار تحقیقی جدی انجام می دهد و عموم علما سعی می کنند با « حسن ظن » نسبت به هر روایتی برخورد کنند